Friday 7 August 2009

TERKENANG2.... (3)

Lagi ... mengenang teman seperjuangan yg sudah tiada di sisi. Dah tukar tempat keje daa... Ni le Mahnessa atau lbh "fofular" di sisi rakan2 JPA sbg k.Sa. Mula kenal akak ni masa mula2 posting 10 tahun dulu. Tp masa tu takutnyer kt cik kak ni. Dah le serius, badan pun...tough (hee...akak jgn le marah...ampunnnn)... Ditakdirkan kami jadik warden skejap di asrama politeknik bersama2 dgn Darmila & k.Endon.

Awal bln 9 tahun 1999 kami keluar & menyewa di Jalan Bacang 6, Tmn Kota Masai. Akhir bulan 9 , 1999 Mila kawin. Mac 2000 Mila dpt tkr ke Politeknik Port Dickson. Tinggal le kami 2 org. Akhir November, 1999 aku lak dpt jodoh. Jun 2000 aku menyewa di Bacang 19 bersama suami. K sa plak dah ada rakan2 baru yg menggantikan kami yg dah kuar.

Tp sepnjg kenal k sa, dia ni seorg yg sgt b'dikari, berani, tabah & byk le yg aku dpt bljr dari insan yg b'nama Mahnessa ini. Wpun serius, tp aku tau, dia seorg yg sgt baik hati.

Bila k sa pindah ke Politeknik Merlimau, hubungan silaturrahim kami tak pernah putus. Semakin aku kenal dan kagum dgn ketabahannya menjalani dugaan kehidupan. "Ya Allah, Engkau permudahkanlah urusan dunia & akhirat buat seorang insan yg b'nama Mahnessa ini"

Bila aku dgn k.wan dpt kursus kt Melaka je, msti aku akn contact k sa. Dan dia msti dtg bwk kami kuar b'siar2...shopping. Setakat ni, dlm keterbatasan wkt, kami suka singgah kat Bandar Hilir. Ala ...Shopping centre dkt A Famosa tu....

2 org pahlawanwati di Bandar Hilir, Melaka.


Byk shopping kak ?

***Doaku agar akak akan berjaya mencapai cita2 akak utk jd kaunselor yg berjaya dan diberkati Allah hendaknya.


No comments:

Post a Comment