Saturday 1 August 2009

TERKENANG - KENANG (2)


Ni sorang lagi sohabat yg dah takde kat PJB. Mula kenal dia ni thn 2000 masa dia b'sama geng2 dia lagi 11 org dipostingkan ke PJB. Masuk ke Jabatan Pengajian Am. Satu unit plak dgn aku. Dia dari Klate. Mula2 dia mai...ingat lg waktu tu, konon2nye aku g pentadbiran hntar kawan aku yg posting sama dgn dia, Che Nor. Jumpa la diorang kat sana. Masa tu ada Azlina, Suriani, Zanarita, Rohamiah & Norliza. Yg lain2 lom sampai. 1st aku tgk dia ni cam sombong jer...agak tembam,power spek tebal.. akak drp aku lagi ker?? (Jgn mare..) Tahun demi tahun dia semakin menkontrol keanggunannnya dgn m'campakkan jauh2 spek Betty dia tu. Dia beli spek tak nampak cam spek lak .. teka ape dia... contact lense ler..apo laie...


Kira aku ni kamceng gak la 20 sen dgn dia nih..Bila kwn je dgn dia, terus tune channel drp TV3 ke Astro..kecek klate lah..Byk la kngn2 pahit manis dgn geng2 bujang ni. Nyewa kt Jln Duku diorang nih... Masa tu aku pun nyewa gak jap dgn kak Mahnessa di Jln Bacang 6, Tmn Kota Masai. Bulan 6 aku pindah ke Jln Bacang 19 lps suami dpt tkr ke Johor dari Sabah. Tapi sempat geng diorang naik bas pegi balik keje. Al maklum la, masa tu lom ada lesen mandu. Suami lak time keje tak sama.

Bila ptg je time nk balik, masing2 t'ngendap2 kt langsir...ngintai bas dh ade ke lom. Masa tu ada p'khidmatan bas trip yg parking dkt gak dgn JPA. Pentingnya bas utk kami masa tu. Segala2nya bas... Staf skrg masing2 senang. Posting jap je, dah..ada kete. Ye la, zmn dlu srba susah. Skrg ekonomi dh meningkat. Biasa gak lepak2 rmh sewa diorang. Nak2 masa suami takde.

Sehinggalah dia ni b'jumpa jodohnya dgn En.Harith. Aku tak dpt lak nk pegi majlis kahwinnya. Jauh no..Klate. Hanya doa je untuk dia ni.


Tau tak sape ni? Ni la W.Noraini A.Kadir. Kawin jap, dah dpt si cute, Hannan.

Achik2 nie pun nak interframe gak kt blog nie...
Hannan dah membesar bagai johan

Gambar Hannan ni pun umi dia hntr kut e-mail je,coz 2006 tu nonie dah tkr balik Klate. Al maklum la, t'jwbnye di sana.Suami kt Klate. Sempat gak le kwn aku ni bela Hannan sendiri, baru le dpt tkr. Skrg dh ngajo di Klate.

Bila dh duk dekat suami, rezki pun b'tmbah. Tambah produk lagi..

Hafsah, the 2nd daughter of Nonie

Hannan & Hafsah, edisi Busana Muslimah..

Dan sekarang?? Ya...dan sekarang sdg m'buncit lg buat kali yg ke 3. Kita tggu saje due nya...

Antara gambar2 kenangan...

Gambo majlis ari raye kat rumah sewa zana dlu. . Mane2 insan
yg ada bulat2 kt kepala tu kebykannya dh tukar
dr PJB, cume Parahsakthi dan Norhaniza yg tukar unit & jabatan


Ni masa menggentel Puteri Mandi di Masjid Politeknik..
Sukenye nonie, nampak sume asnannya...


B'gmbar di office saat2 akhir nonie di PJB, masa tu dah dpt surat tukar
tak silap....k.wan kontrol je, baru dpt spek,pening2 lalat..


Yg terbaru, 12 - 13 Julai, masa ke Kelantan berseminar di Kota Bharu, mmg dh dkt dgn rmh dia, dh janji nk jumpa, tp tkde rezki... hu..hu...

**** Untuk nonie :

Pah2 ni e-mail kt ku gmbr baby baru bila dh meletup nati...


4 comments:

  1. k.nonie tau dok gambo dia masuk blog ni? gambo kat pjbt, kakok k.dina sengih kat belakang.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Aku dok royak gmbo dia ada, aku suruh buka blog je, nk surprise kononnye...

    ReplyDelete
  4. Ble tgk gmbr2 ni, teringat kenangan lama. Rupe2nya dah ramai yg tinggalkan JPA ya...

    ReplyDelete